DLPlanner


, a Vezetői Információs Rendszer

A DLPlanner rendszer a Datalogic Kft. legmodernebb és forradalmian új rendszere. Újraírtuk benne az elmúlt évtizedekben fejlesztett összes BI rendszerünk tudását, amit Vezetői Információ előállítására vagy Gazdasági Tervezésre sikeresen használnak az Ügyfeleink. Tartalmazza az Adatbányász, a Tervező és a BISCUIT rendszereink összes korábbi funkcionalitását és kiegészült Dokumentumtárral, többvállalatos futtató környezettel és minden igényt kielégítő jogosultsági rendszerrel.

A használatának előnyei:

Felhőben szolgáltatva és saját hardver környezetben is használatba vehető
Rendkívül gyorsan implementálható Tervező és MIS megoldás
Egyedülálló Excel kapcsolattal rendelkezik
A megoldás bármilyen rendszer adatbázisához illeszthető (jelenleg több, mint 25 ERP rendszerhez van kész interface)
A létrehozott jelentések a felhasználók által is könnyen módosíthatók és bővíthetők, így bevezetésével az információs igények teljeskörűen kiszolgálhatóak.

 

A Vezetői Információs Rendszer tudása:

  • Tetszőleges számú és típusú adatbázisból tud real-time információt előállítani
  • Nincs szükség adattárház építésre
  • Többnyelvű webes felhasználói felületek, real-time nyelvváltással.
  • Az alkalmazás a gyors adaptálhatóságnak köszönhetően rendkívül rövid átfutás mellett bevezethető és használata könnyedén elsajátítható
  • Minden számított adat, minden felületen analitikusan (lefúrással), rekord szintig alábontható.
  • Az általános és rekord szintű jogosultságkezelésnek köszönhetően minden felhasználói csoport (és felhasználó) csak a munkakörének megfelelő menüpontokhoz, funkciókhoz és adatkockákhoz férhet hozzá.
  • Hosszadalmas és költséges adattárház építés nélkül is létrehozhatóak és alkalmazhatóak több szintű mutatószámok
  • A Dokumentumtárából elérhető, közösen (egyidejűleg) szerkeszthető webes táblázatkezelő, amely szintén együttműködik az egyedileg paraméterezhető lekérdező függvényekkel.
  • Az alkalmazásába való bejelentkezést követően elérhető hiperhivatkozás (link) generálás az egyedileg paraméterezett riportok megosztásához.
  • Felhasználók által szerkeszthető és paraméterezhető egyedi jelentések és kimutatások (pivot tábla, riport és dashboard) a webes és Excel felületeken
  • A szűréseknél mindenhol rendelkezésre állnak speciális joker karakterek, amelyek segítségével akár összetett szűrések is megadhatóak egy szűrő feltételben.

 

A létrehozása során a korábbi üzleti Tervező rendszer tudása a következő új funkciókkal és képességekkel bővült:

  • Tetszőleges mennyiségű dimenzió típus, illetve ezek felhasználásával tetszőleges számú egyedi adatkocka hozható létre.
  • A létrehozott adatkockák és azok mezői között is egyedi adatkapcsolatok hozhatóak létre.
  • Az egyes dimenziók között akár többszintű hierarchiák is létrehozhatóak.
  • A rendszer az adatkockákhoz tartozó egyedi adatbázis táblákat, felületeket és függvényeket egyetlen gombnyomásra, automatikusan kigenerálja.
  • A speciális számítások programozás nélkül is megoldhatóak, a megszokott Excel felületeken.
  • A tervadatok tárolása egy biztonságos, egységes és konzisztens adatbázis-kezelő rendszerben történik.
  • Lehetőség van a dimenziókhoz kapcsolódóan egyszerű vagy összetett képletek szerkesztésére, illetve egyedi szűrési feltételek létrehozására.
  • A dimenziókhoz kapcsolódóan jogosultságok állíthatóak be, akár olyan mélységig is, hogy meghatározható az egyes dimenzió típusok szűrési feltételeiben szereplő elemeihez hozzáférő felhasználók köre (rekord szintű jogosultság).
  • A párhuzamosan elérhető több felhasználói felületnek köszönhetően a tervezési- és tényadatok riportolási módjainak csak a felhasználók képzelte szabhat határt.
  • Terv-tény összehasonlítás készítése akár egy adattáblában

A modernizáció eredményeként egy olyan innovatív, webes szoftvermegoldás jött létre, melyben az egy adott tervezési időszakra vonatkozó tervadatok, illetve azok különböző megközelítésű tervvariációi egy egységes, konzisztens, tetszőleges számú és összetételű adattáblát tartalmazó adatbázisban kerülnek letárolásra. A rendszer a teljes tervezési folyamatot támogatja, de segítségével a különböző riportolási feladatok is könnyedén, gyorsan, sőt akár automatikusan elvégezhetők.

Mivel a rendszer a kapcsolódó tény adatokat a megfelelő adatkockák és interfacek kialakítását követően ugyanezen felületek segítségével kérdezi le, a tervek közvetlenül a rendszerben vethetőek össze az ügyviteli adatbázis(ok)ból kinyert tényadatokkal. A Felhasználó így teljesen rugalmasan bármilyen kimutatást, jelentést vagy Terv/Tény elemzést saját maga is össze tud állítani, ami a tervezés folyamatát jelentősen gyorsabbá és hatékonyabbá teszi.

 

Azon vállalkozások cégcsoportok, és szolgáltató központok esetében, amelyek több telephellyel rendelkeznek, home office-ból dolgoznak, a DLPlanner rendszer bevezetése különösen jelentős előnyökkel járhat, mert a bárhonnan elérhető webes felületeken több felhasználó is tud párhuzamosan dolgozni.

A DLPlanner egyik, a gyors bevezethetőség és paraméterezhetőség szempontjából legjelentősebb üzleti előnye, hogy az egyedileg paraméterezett, tetszőleges számú dimenzió, illetve az ezek felhasználásával összeállított adattáblák struktúrája alapján a rendszer automatikusan generálja ki és frissíti a következő felületeket:

  • Webes riport felületek (listanézet és PIVOT tábla) az egyes dimenziókhoz és adattáblákhoz
  • Excel lekérdező, rögzítő és törlő függvények az egyes dimenziókhoz és adattáblákhoz
  • Webes szerkesztő formok az egyes dimenziókhoz és adattáblákhoz
  • Import és Export fáljok az egyes dimenziókhoz és adattáblákhoz


A rendszer felhasználói felületei

 A DLPlanner rendszerben egyidejűleg akár 3 különböző felhasználói felület is elérhető, így a munkavégzők maguk mérlegelhetik, hogy az elvégzendő feladataiknak megfelelően, melyik rendszerfelületet részesítik előnyben:

  • Webes felhasználói felület:

A Webes felületen minden olyan adat rögzíthető és módosítható, amely a tervezéshez szükséges, de lehetőség van az adatok Excelből történő importjára, illetve exportjára is.

  • Microsoft Excel felület:

 Az Excelből elérhető egyedileg generált tervező függvények használatával a különböző tervvariációk adatainak rögzítésére, illetve a későbbiekben azok törlésére, vagy a Főkönyvben szereplő tényadatokkal való összevetésére is lehetőség van. A lekérdező Excel függvényekkel pedig a felhasználó, a saját igényei szerint, bármilyen összesített jelentést össze tud állítani az adatbázisban tárolt adatokból.

  • Webes felhasználói felület:

Az egyedileg paraméterezhető Excel tervező függvények a Dokumentumtár moduljából is elérhetők. Az Excel állományok pedig online szerkesztési lehetőségének használata esetében is teljes funkcionalitás mellett vehetőek igénybe.

Excel fájlok a böngészőből elérhető megjelenítő felületen való használata során a következő további funkciók érhetőek el:

  • Excel fájlok párhuzamos online szerkesztése
  • Excel módosítások és Szerkesztési előzmények

 

A két különböző platformon működő Excel mindkét irányban teljesen kompatibilis egymással.

                                 Normál Excel                                                                                                   WEBes Excel

 

Minden, a rendszer által ezekre a felületekre kiszámolt információ alábontható a megfelelő analitikus adatokkal. A felhasználó által összeállított Riportot és Dashboardot a DLPlanner rendszer a leggyakrabban használt formátumokban (HTML, Excel, PDF) képes exportálni, publikálni és megosztani.

Melyek a rendszer legfontosabb előnyei és funkciói?

  • Az alkalmazás a gyors adaptálhatóságnak köszönhetően rendkívül rövid átfutás mellett bevezethető és paraméterezhető, használata pedig minimális informatikai tudással is könnyedén elsajátítható.
  • A DLPlanner rendszer a tervezés modellezésére is használható, illetve önmagát is képes dokumentálni.
  • A tényadatok kinyeréséhez és a terv-tény összehasonlítások megvalósításához a DLPlanner modul szinte minden nagyobb integrált ügyviteli- és vállalatirányítási rendszerrel könnyedén összeköthető (pl.: DataContoPro, SAP, IFS stb.).
  • Adattárház építés nélkül is használatba vehető, illetve a rendszerben létrehozhatóak és alkalmazhatóak olyan egyedileg meghatározható, akár több szintű, nevesített szűrők (képletek), amelyek a tervadatok lekérdezéséhez és rögzítéséhez is alkalmazhatóak
  • A párhuzamosan elérhető több felhasználói felületnek köszönhetően a tervezési- és tényadatok a felhasználó által is megvalósítható kimutatások, jelentések könnyedén elkészíthetőek.
  • Az általános és rekord szintű jogosultságkezelésnek köszönhetően minden felhasználói csoport (és felhasználó) csak a munkakörének megfelelő menüpontokhoz, funkciókhoz és dimenzió, illetve tábla adatokhoz férhet hozzá.
  • A rendszer Import és Export jelentéseivel minden adat tömeges importálása (Microsoft Excel-ből), illetve a különböző formátumokba (.pdf; .docx; .rtf; .xls; .xlsx) történő gyors exportálása is megvalósítható.
  • Felhasználók által szerkeszthető és paraméterezhető, több adatkocka párhuzamos szerkesztését lehetővé tévő egyedi jelentések és kimutatások (pivot tábla, riport és dashboard) a webes és az Excel felületeken is megvalósíthatóak.
  • Lehetőség értékek módosítására a Pivot táblák aggregált mezőiben arányos szétosztással.